pesters gepest...

Elke dag wordt er door iemand van het Djoekster-team een stelling gedeponeerd over wat er zoon beetje speelt in het nieuws of in de maatschappij. Hierover wordt hier gediscussieerd.

pesters gepest...

Berichtdoor Muriel mv Lucinda » ma 02 jul 2012, 16:04

Jullie hebben waarschijnlijk ook wel het filmpje zien passeren van het autistische meisje dat gepest en geslagen werd en het allemaal vrij passief onderging. De mama van het gepeste meisje had het filmpje gezien op youtube en zelf op haar facebook gezet. Dit filmpje werd gedeeld, en iedereen vond het schandalig wat er te zien was.
Dit verhaal heeft een staartje gekregen, er is klacht ingediend bij de politie, en nu moet de pester voor de jeugdrechter verschijnen. Heel terecht uiteraard! Maar nu verschijnt er sinds gisteren (denk ik) een foto van de pester, met haar voor- en achternaam erbij. Dat vind ik persoonlijk te ver gaan... het meisje moet gestraft worden, maar niet op deze manier vind ik. Ik vind het zelfs haar leven in gevaar brengen, je weet niet wie deze info ziet en wraak wil nemen in naam van de gepesten of zo.

Hoe denken jullie er over? Vinden jullie dat de pester alle recht op privacy verliest door wat ze heeft gedaan? Of zal de jeugdrechter haar voldoende straffen? Ik reageer dus elke keer als ik die foto herplaatst zie worden, dat ik vind dat dat niet kan... maar ik vraag me af of ik hier alleen in sta.
Muriel mv Lucinda

Re: pesters gepest...

Berichtdoor Tess mv Luc en Stan » ma 02 jul 2012, 16:22

Ik vind het terecht dat ze gestraft wordt en vind ook dat er statemend door de rechter gemaakt moet worden.
Foto's plaatsten van criminelen vind ik ook terecht,als je iets ergs doet dan verlies je je recht op privacy maar dat is mijn mening.
Wat dit meisje betreft denk ik er wat anders over,ze is zelf nog erg jong en vind dat ze ook wel beschermd moet worden en dit gaat me dan ook wel tever.Maar ik begrijp wel dat de ouders van dat meisje dat doen(als zij dat hebben gedaan) lijkt me vreselijk zeer doen als je je kind zo behandeld ziet worden en dat je dan in alle emotie de foto enzo plaatst.
Tess
Mamma van Luc 12-03-2008 en Stan 06-03-2011
Tess mv Luc en Stan

Berichtdoor mammietammie » ma 02 jul 2012, 16:25

ik vind dit ook veel te ver gaan, en het trieste is dat dit een puber is en de gevolgen van haar daden nog helemaal niet kan overzien.
En dat nu volwassenen haar aan de schandpaal zetten vind ik diep triest.

Dat dit meisje gestraft moet worden ok!
dat is ze al want ze is van school gestuurd.
en dan nu een strafrechtelijk gevolg, dat is genoeg!

Dit gedrag van VOLWASSENEN vind ik echt absurt en veeeel te ver gaan!!!!
Afbeelding
mammietammie

Berichtdoor Muriel mv Lucinda » ma 02 jul 2012, 16:26

De mama van het gepeste meisje heeft het filmpje doen circuleren, maar ze heeft het zelf weer verwijderd toen ze zag wat voor impact het op de pester had. Ze vond niet dat de pester nu ook gepest moest worden... maar blijkbaar is het verhaal een eigen leven gaan leiden, en vonden bepaalde mensen dat ze die info openbaar moesten maken. Het enige wat de mama van het gepeste meisje wilde was een straf voor de pester, en ik denk dat ze dat wel krijgt dankzij de jeugdrechtbank.

Ik denk dan altijd... pesters pesten meestal om hun eigen 'ellende' te verstoppen, of om aandacht te krijgen. Het gaat hier om een minderjarige.
Muriel mv Lucinda

Berichtdoor Puckje » ma 02 jul 2012, 16:32

ja ik vind ook op het moment dat je iets zo fouts doet verlies je je recht op privacy...maar goed het is hier nu wel een minderjarige en ik vind dat je gegeven dan ten alle tijden eigenlijk beschermd moeten worden.
Puckje

Berichtdoor Dorien » ma 02 jul 2012, 16:32

Ik vind het te ver gaan. De vergelijking met criminelen kun je hierbij in mijn ogen niet maken, omdat dit geen misdrijf betreft. DIt is uiteraard ook heel erg, maar niet vergelijkbaar met een zwaar misdrijf. Dat ze gestraft worden vind ik wel terecht, maar mensen mogen niet voor eigen rechter gaan spelen. Als ze al met naam en toenaam genoemd moeten worden , dan is dat aan justitie.
Daarbij zijn pesters ook vaak kinderen en beseffen niet eens wat ze aanrichten, door ze zo aan de schandpaal te nagelen worden ze veel te veel beschadigd in de rest van hun leven. Dat zijn de gepeste natuurlijk ook, maar op deze manier wordt het een kwestie van oog om oog, tand om tand en dan zijn "wij" op zo'n moment geen haar beter.
Dorien

Berichtdoor Dynan » ma 02 jul 2012, 17:40

Het enige wat ik nu alleen denk is, die meid zal nooit meer pesten.

Ehm, vind dat ook niet kunnen, maar dan tot 16 (je moet ergens een grens stellen) hoor. Dan mag het van mij wel! Dan zijn ze oud genoeg om te weten hoeveel schade een gepest iemand kan oplopen!
Leven en laten leven !
Dynan

Berichtdoor Muriel mv Lucinda » ma 02 jul 2012, 17:44

mss wel, maar in dit geval is het pestertje 13!
Muriel mv Lucinda

Berichtdoor wendy » ma 02 jul 2012, 22:45

ik heb het niet gezien
maar wat ik hier lees denk ik er zo over:

als milan gepest wordt,zou ik dat gerust ook kunnen doen,omdat ik niet alleen milan zijn mama ben maar ook zijn,ogen,oren,handen,en stem...

ik ken het filmpje verder niet dus echt oordelen kan ik niet,maar ik snap het dus wel...op hetgeen ik hier lees...
wendy

Berichtdoor mammietammie » di 03 jul 2012, 07:16

Wendy, ik snap die moeder ook nog wel, die heeft inmiddels het filmpje verwijdert nadat er een mega stroom op gang is gezet.
Die moeder kan ik nog begrijpen, maar anderen die dit meisje zwart maken hebben NIETS met dit meisje van doen.
Dit meisje wordt met haar leven bedreigt.
Door volwassenen die er niets maar dan ook niets mee te maken hebben.

Gelukkig is de moeder van het eerste gepeste kind zo verstandig geweest om het filmpje er weer af te halen, ze had nooit de inpact door gehad wat het teweeg zou brengen!
Hoe kunnen we dan van een 13 jarig meisje verwachten dat ze snapt wat de impact van pesten inhoud????

Tieners hebben wel een geweten, ze weten best dat dit niet kan, maar overzien de gevolgen niet.
Afbeelding
mammietammie

Berichtdoor wendy » do 05 jul 2012, 06:23

mammietammie schreef:Wendy, ik snap die moeder ook nog wel, die heeft inmiddels het filmpje verwijdert nadat er een mega stroom op gang is gezet.
Die moeder kan ik nog begrijpen, maar anderen die dit meisje zwart maken hebben NIETS met dit meisje van doen.
Dit meisje wordt met haar leven bedreigt.
Door volwassenen die er niets maar dan ook niets mee te maken hebben.

Gelukkig is de moeder van het eerste gepeste kind zo verstandig geweest om het filmpje er weer af te halen, ze had nooit de inpact door gehad wat het teweeg zou brengen!
Hoe kunnen we dan van een 13 jarig meisje verwachten dat ze snapt wat de impact van pesten inhoud????

Tieners hebben wel een geweten, ze weten best dat dit niet kan, maar overzien de gevolgen niet.

wat een raremensen heb je toch
volwassenen die er niks mee van dien hebben bedreigen een kind???
raaar toch

ja ik begrijp de moeder ook
en ja ik zou ook als het tever ging het filmpje weer weghalen...gewoon omdat te ver gaan niet kan
maar dat ze in eerste instantie een punt wilde maken met hem te plaatsen snap ik dus al te goed

gelukkig voor het assmeisje heeft ze een verstandige moeder,die eerst haar emtieliet spreken en daarna toch haar verstand het de overhand liet nemen(doot te plaatsen en te verwijderen van het filmpje)

ik hoop dat de pester hier nu wat van geleerd heeft,en haar ouders ook...

de impact voor een ass kind lijkt zo weinig...ze ondergaat een persterij zonder gevoel,zonder emotie,zo lijkt het,maar van binnen is dat kind verscheurd,want wat gebeurt?waarom?hoe?...en daarbij zou mijn milan het ook nog eens zo kunnen oppakken dat dit normaal zou zijn
en dus weer een hele taak om te zorgen dat het mapje pesten is normaal weer om te zetten naar pesten is niet normaal...

de inpact van ons gezin zou vele malen groter zijn dan de impact van het gezin met het ''normale'' kind wat gepest heeft...
wendy

Berichtdoor macife » do 05 jul 2012, 10:31

ik vind dit allemaal te ver gaan

als moeder zijnde had ik nooit zoiets online gezet...
als je dat de pester gestraft wordt, kun je ook andere dingen ondernemen. ik weet niet of ik dit nu mediageil moet noemen...

ik vind het heel erg dat de pester nu met haar leven zou bedreigd worden.
macife

Berichtdoor wendy » do 05 jul 2012, 10:47

macife schreef:ik vind dit allemaal te ver gaan

als moeder zijnde had ik nooit zoiets online gezet...
als je dat de pester gestraft wordt, kun je ook andere dingen ondernemen. ik weet niet of ik dit nu mediageil moet noemen...

ik vind het heel erg dat de pester nu met haar leven zou bedreigd worden.

maar weet je wel wat het inhoud om een autistsich kindje te hebben?
denk het eigenlijk niet...
anders zou je dit niet mediageil vinden maar zou je weten dat deze mama de mond van haar ass kind is...
;)

het is waar het is vreselijk voor de pester hoor dat ze bedreigt wordt
maar het vreselijke hieraan is dat als dit ons gezin was geweest dat wij ook enorme schade hadden aan ons kind!!!
wendy

Berichtdoor Deborah » do 05 jul 2012, 10:55

Autistisch of niet voor ieder kind is het vreselijk om gepest te worden.

Verder hoop ik dat de pester in zal zien dat het zo verkeerd is waar ze mee bezig is nu dit filmpje online is gezet, maar heb er een hard hoofd in...

Het gaat me zelf wel te ver dat haar foto incl. naam gepubliceerd wordt ja.
Dit moet binnenshuis afgehandeld worden lijkt mij.
Deborah

Berichtdoor Muriel mv Lucinda » do 05 jul 2012, 10:57

Ze komt voor de jeugdrechtbank, dat is al veel meer dan de meeste pesters. Gestraft word ze dus zeker, maar blijkbaar zijn er een hoop mensen die toch vinden dat dat niet voldoende is.
Muriel mv Lucinda

Berichtdoor Dayz » do 05 jul 2012, 11:00

Nou dat ze gestraft wordt, is prima...

Maar laat dat aan het gerecht over... en niet zelf het recht in handen nemen...dat heeft geen nut.
En inderdaad ze is pas 13! :( hoe triest dat dan weer klinkt... ik hoop dat ze er van leert... maar ik ben bang van niet. Ik heb vol afschuw zitten kijken... bah...zo naar...

En wat betreft de foto en naam en toenamen... totaal niet nodig in mijn ogen!
Afbeelding
Dayz

Berichtdoor macife » do 05 jul 2012, 11:03

ik vind het harstikke erg voor dat meisje dat ze zo gepest wordt echt waar, maar je kan als moeder zijnde toch ook andere dingen ondernemen in plaats van juist zoiets online te zetten.

lijkt me zowiezo erg voor een kind om dat online te zien. autistisch of niet.
macife

Berichtdoor wendy » do 05 jul 2012, 11:04

Muriel mv Lucinda schreef:Ze komt voor de jeugdrechtbank, dat is al veel meer dan de meeste pesters. Gestraft word ze dus zeker, maar blijkbaar zijn er een hoop mensen die toch vinden dat dat niet voldoende is.

deze mensen zijn dan idd wel domme mensen
jammer is dat

ik ben van mening dat ze idd genoeg gestraft is,en ik ben van mening dat het goed is dat het filmpje weggehaald is
want het gaat te ver dat zeer zeker

alleen de(ondoordachte?)actie van de moeder begrijp ik ook zo goed

maar dat volwassen mensen een kind bedreigen gaat zeker te ver

en dat ze voor de jeugdrechtbank komt,sta ik wel van te kijken eerlijk gezegd...
wel zou het fijn zijn,als dit vaker ingezet wordt
dat de maatschappij een terug gefloten wordt,en de straffen idd zo worden dan men wel regels gaat opvoeren/uitvoeren,omdat je anders weet dat er een straf volgt...

ik heb nog steeds alle info via hier,heb niks verder nog opgezocht ;)

zeker deborah het is voor ieder mens vreselijk om gespest te worden
ik zal ook zeker niet zeggen dat het niet zo is ;)

er cirkeleerd nu een pestbercith rond op facebook,een hele goede zelfs ;)
wendy

Berichtdoor Deborah » do 05 jul 2012, 11:05

Dat weet ik, dat heb ik ook nergens gelezen Wendy hoor ;)
Deborah

Berichtdoor Dorien » do 05 jul 2012, 11:07

macife schreef:ik vind het harstikke erg voor dat meisje dat ze zo gepest wordt echt waar, maar je kan als moeder zijnde toch ook andere dingen ondernemen in plaats van juist zoiets online te zetten.

lijkt me zowiezo erg voor een kind om dat online te zien. autistisch of niet.

Mee eens.
Dorien

Volgende

Keer terug naar discussiestellingen