Culinaire climax

Gerechten, recepten en producten
Alie M

Re: Culinaire climax

Berichtdoor Alie M » Ma Dec 25, 2017 11:48 am

kan iedereen nog even lezen wat en hoe het was vorig jaar, ik heb ongeveer hetzelfde alleen morgen met dochter en schoonzoon,
Afbeelding

Renate

Berichtdoor Renate » Ma Dec 25, 2017 12:58 pm

Alie M schreef:T is alweer een jaar geleden dit onderwerp,
Renate ik wens jou met je gezin een fijne kerst en sterkte met je schoonvader natuurlijk niet vergeten,
Probeer toch een beetje te genieten!
liefs van mij Afbeelding

Dank je! Dit onderwerp was ik helemaal vergeten! Leuk om even terug te lezen inderdaad! :D

Wij eten pannenkoeken. Niet zo culinair maar wel erg lekker! ;) Onze kerstgasten zijn ziek dus wij houden het klein. Zo loopt alles toch altijd effe anders dan je zou verwachten. Maar we hebben het evengoed wel gezellig. Met een lekker kerstontbijtje, rendierchocolaatjes en een spelletje Catan komen wij de kerst wel door! :D
Afbeelding

Grembel

Berichtdoor Grembel » Ma Dec 25, 2017 1:02 pm

ik heb donderdag een advocaat wiskeytaart gemaakt, nu een appeltaart, hartige muffins en kruidige en pittige pompoensoep. dat nemen we streaks mee naar de ouders van de vriendin van mijn jongste. zij hebben sate, rollade en fricandeau met stokbrood en wat lekkers. zo leuk dat we bij hun zijn uitgenodigd, we hebben ze 1 keer ontmoet tijdens een etentje van mijn zoon en zijn vriending. vorig jaar haalde we mijn doodzieke vader naar huis op eerste kerstdag.

boterbloempje 1

Berichtdoor boterbloempje 1 » Ma Dec 25, 2017 1:11 pm

Ik was het ook vergeten dit topic :lol:
Ik vraag mij af waar mijn schoonbroer vorig jaar heen moest... :?: :?: :?:
Ik zie hem vandaag niet. En mijn man zal het niet willen vragen... Of gewoon het vergeten :lol: :lol: :lol:

wild flower

Berichtdoor wild flower » Ma Dec 25, 2017 1:25 pm

Hierbij leuk ideetje wat je met je servet kan doen . Maak er een kerstboom van :D
Het is leuk en hartstikke makkelijk :D

https://www.youtube.com/watch?v=53wO3HctDLY
Afbeelding
" El arte de vivir consiste en aprender a bailar en la lluvia en vez de esparar el sol."

Alie M

Berichtdoor Alie M » Ma Dec 25, 2017 1:38 pm

Wat een leuk servet is dat!
Afbeelding

Alie M

Berichtdoor Alie M » Ma Dec 25, 2017 1:39 pm

boterbloempje 1 schreef:Ik was het ook vergeten dit topic :lol:
Ik vraag mij af waar mijn schoonbroer vorig jaar heen moest... :?: :?: :?:
Ik zie hem vandaag niet. En mijn man zal het niet willen vragen... Of gewoon het vergeten :lol: :lol: :lol:

Hij is vast elders aan het eten!
Afbeelding

Alie M

Berichtdoor Alie M » Ma Dec 25, 2017 1:39 pm

Grembel schreef:ik heb donderdag een advocaat wiskeytaart gemaakt, nu een appeltaart, hartige muffins en kruidige en pittige pompoensoep. dat nemen we streaks mee naar de ouders van de vriendin van mijn jongste. zij hebben sate, rollade en fricandeau met stokbrood en wat lekkers. zo leuk dat we bij hun zijn uitgenodigd, we hebben ze 1 keer ontmoet tijdens een etentje van mijn zoon en zijn vriending. vorig jaar haalde we mijn doodzieke vader naar huis op eerste kerstdag.

Advocaat wiskey taart , vooral advocaat spreekt mij aan heb ook gekocht , zwarte kip met slagroom!
Afbeelding

Renate

Berichtdoor Renate » Ma Dec 25, 2017 1:47 pm

Alie M schreef:
Grembel schreef:ik heb donderdag een advocaat wiskeytaart gemaakt, nu een appeltaart, hartige muffins en kruidige en pittige pompoensoep. dat nemen we streaks mee naar de ouders van de vriendin van mijn jongste. zij hebben sate, rollade en fricandeau met stokbrood en wat lekkers. zo leuk dat we bij hun zijn uitgenodigd, we hebben ze 1 keer ontmoet tijdens een etentje van mijn zoon en zijn vriending. vorig jaar haalde we mijn doodzieke vader naar huis op eerste kerstdag.

Advocaat wiskey taart , vooral advocaat spreekt mij aan heb ook gekocht , zwarte kip met slagroom!

Lekker! Hips! :o :lol:
Afbeelding

Grembel

Berichtdoor Grembel » Ma Dec 25, 2017 2:15 pm

Alie M schreef:

Ik hoop maar dat hij lekker is, ik was de 2e laag het mengsel vergeten dus boven op er overheen gegoten. Wat baalde ik. Zo nog ff Chocolade raspen voor erover

Grembel

Berichtdoor Grembel » Ma Dec 25, 2017 2:17 pm

Renate schreef:
Alie M schreef:

Lekker! Hips! :o :lol:

Hihi zou het? Zoveel zit er nu ook weer niet in als je over de hele taart kijkt. Denk eerder dat de slagroom aan mijn billen gaat plakken

Lookotje

Berichtdoor Lookotje » Ma Dec 25, 2017 3:16 pm

Alie M schreef:Dochter en schoonzoon komen 1 ste kerstdag eten,
en ik wist niet wat ik zou maken,
mijn buur zei waarom ga je niet gourmetten en ik mag het gourmetstel lenen-

2 de kerst ben ik uitgenodigd
en kerstavond kerstzang op het plein en All you need op tv, wijn erbij en wat lekker, prima!

smakelijk eten straks. hier gaan we ook gourmetten :D
Afbeelding

Alie M

Berichtdoor Alie M » Ma Dec 25, 2017 6:10 pm

Vorig jaar gourmetten , t was in 16 nu gewoon eten en morgen diner bij dochter! Eet smakelijk he!
Afbeelding

mama-inge

Berichtdoor mama-inge » Ma Dec 25, 2017 7:21 pm

Gourmetten en mini wokjes.
Vanmiddag al in wat eten we vandaag neer gezet wat het allemaal was.
Erg leuk en gezellig.
Alleen wel veel werk na de tijd.
Ik wil niet dat schoonouders helpen met opruimen en afwassen.
Maar mijn man ging achter de computer zitten en later bij zijn ouders en ik mocht alles in mijn eentje opknappen.
Dat vond ik niet grappig en was ontzettend moe na de tijd.

Alie M

Berichtdoor Alie M » Ma Dec 25, 2017 7:28 pm

Ja Inge dat deed mijn man ook vaak , hij ging gewoon op zolder zitten!
En t is niet eerlijk, sterkte en een hug van Aal
Afbeelding

Terug naar “Eten en drinken”